Головна » Файли » Мої файли

Тест Вертегга
[ Викачати з сервера (46.1 Kb) ] 26.06.2016, 12:05

 

Автор тесту – німецький психолог Ерік Вартегг. Тест був опублікований в 1963р, в Росії з’явився в 2004р завдяки В.К. Каліненко в його книзі “Рисунковий тест Вартегга”.

Сам тест являє собою лист А4, поділений товстими чорними лініями на 8 рівних квадратів. У кожному квадраті міститься строго певний малюнок, який потрібно продовжити. Ви можете самостійно зробити бланк для тесту, роздрукувавши таблицю у форматі А4.

Завдання: продовжте малюнок у кожному квадраті так, щоб у ньому вийшов закінчений малюнок. Ви можете заповнювати квадрати в будь-якій послідовності і використовувати різні кольори. Потім підпишіть малюнки.

Інтерпретація тесту Вартегга

При інтерпретації тесту Вартегга враховуються такі показники:
смисловий зміст малюнку,
особливості графіки (натиск, штрихування, розташування),
порядок заповнення квадратів.

Стимульний малюнок у кожному квадраті активізує певний аспект особистості, тобто є несвідомим символом для певної частини психіки. Всі ці “рисочки і крапочки” не випадкові, а є результатом роботи багатьох великих психологів: К. Юнга і його послідовників, які вивчали колективне несвідоме.

Квадрати № 1, 2, 7 і 8 – це емоційні реакції, світ почуттів. Зазвичай тут розташовується живе: природа, люди, тварини.

Квадрати № 3, 4, 5 і 6 – це раціональні реакції, світ логіки. Зазвичай тут розташовуються неживі предмети, створені людиною.

Якщо ви помітили відхилення від цього правила – шукайте в цьому квадраті (темі) проблему.

Квадрат №1: символічно крапка означає початок, а в даному випадку – самого себе, тобто уявлення про себе і своє місце у світі.

Квадрат №2хвиляста лінія – це зародок, а простір навколо – світ людей. Таким чином, цей квадрат показує характер взаємин з оточуючими.

Квадрат №3: три висхідні лінії символізують ріст і розвиток. В даному випадку вони відображають мотивацію, плани на майбутнє, амбітність.

Квадрат №4: чорний квадрат – це символ небезпеки, страху, провини. Цей квадрат покаже ставлення до життєвих перешкод, небезпек, труднощів, психологічного вантажу, який несе людина.

Квадрат №5: дві перпендикулярні лінії означають опір, перешкоду на шляху. За цим малюнком можна побачити, як людина справляється з труднощами, чи переважає стратегія досягнення успіху або уникнення невдач. Передбачається, що малюнок буде направлений вправо вгору.

Квадрат №6: дві лінії означають протилежні начала, що йдуть у різних напрямках, але вимагають перетину. В даному випадку це відносини з близькими людьми: зближення чи віддалення від них. Передбачається, що лінії будуть з’єднані в рамку або іншу цілісність.

Квадрат №7: крапки символізують чутливість, інтуїцію, сприйнятливість до зовнішніх і внутрішніх подразників. Цей малюнок відображає чутливість, тактовність, вразливість або, навпаки, “товстошкірість”.

Квадрат №8: дуга – символ гармонії і захисту. У малюнку означає почуття задоволеності, захищеності, джерело сил. Закриті предмети – відхід у себе в якості захисту.

Особливості графіки:
Щоб оцінити натиск, потрібно перевернути малюнок. Тоді зі зворотного боку будуть добре видні області сильного і зовсім слабкого натиску: саме ці питання (квадрати) викликають найбільшу напругу у того, хто малює, тобто є проблемними, важкими, проте вказують на його рішучість і бойовий настрій! Занадто слабкий натиск може вказувати на невпевненість, слабкість, пригніченість в цьому аспекті (квадраті).

Розташування малюнка у верхній частині квадрата вказує на зайву самовпевненість, перебільшення своїх можливостей, в нижній частині – на невпевненість і применшення здібностей, збоку – залежність і пошук підтримки, в центрі – адекватну самооцінку та впевненість у собі.

Переважаючі лінії: горизонтальні – слабкість, вертикальні – рішучість,штрихування – тривожність.

Розмір малюнку: надвеликі – демонстративність, бурхлива емоційність, зовсім маленькі – пригніченість, скромність.

Ставлення до вихідних даних: “ліній і крапочок”:
Дитина ігнорує їх, тобто малюнок досліджуваного не пов’язаний з ними – зосереджений на собі, своєму “Я”, заглибленість в “свій світ”;
Дитина враховує їх у своєму малюнку, але не повністю – винахідливість;
Враховує всі – концентрація на конкретному, важливому, суттєвому;
Створює цілісні цікаві образи – творчі здібності.

Порядок заповнення квадратів: дитина зазвичай починає з тих квадратів, які їй “подобаються”, “легкі”, “зрозумілі”, тобто з тих тем, які для неї найбільш актуальні, важливі. А квадрати, які “не подобаються”, “якісь незрозумілі”, “складні” залишає на потім, тобто ті теми, в яких вона відчуває труднощі.

 

Взято з: http://art-psychology.ru/

 

Категорія: Мої файли | Додав: vikanakon
Переглядів: 842 | Завантажень: 28 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar