Головна » Файли » Мої файли |
26.06.2016, 19:25 | |
Проективна методика "Три дерева"Мета: діагностика внутрішньосімейних стосунків. Важливо, що в тесті “три дерева” спочатку не ставиться завдання порівнювати дерева з членами сім’ї, як це практикується в інших аналогічних тестах, де дитині, наприклад, дається завдання порівняти кожного члена сім’ї з якоюсь твариною. Е. Клессманн рекомендує спочатку запропонувати дитині намалювати на одному аркуші паперу три будь-яких дерева, і лише потім порівняти їх з членами сім’ї дитини. Процедура методики. В ході попередньої розмови з дитиною психолог розпитує її про склад сім’ї, як кого звати, скільки кому років, ким працюють або де навчаються члени сім’ї, яка квартира і хто в якій кімнаті живе. Дитині надається стандартний аркуш паперу формату А4, який розташовується горизонтально, простий олівець, кольорові олівці, гумка. Після цього психолог надає наступну інструкцію: «Намалюй будь-які три дерева». Далі психолог просить дитину назвати кожне дерево і підписати його кольоровим олівцем, який найбільше підходить даному дереву. Після цього дитину просять вибрати дерево, яке їй найбільше подобається. Потім дитина відповідає на наступні питання психолога: В якості наступного завдання психолог пропонує дитині уявити себе садівником або садівницею. Діти повинні відповісти на питання: “Щоб можна було б зробити для кожного дерева?” У разі необхідності пропонуються альтернативні відповіді: полити, внести добрива, дати більше тепла, більше світла, пересадити, обгородити. Обов’язково проговорюється і такий варіант відповіді: “А деяким деревам взагалі нічого не потрібно. Їм і так добре.” Психолог з дозволу дитини записує під кожним деревом все, що йому потрібно. Перш ніж попросити дитину порівняти намальовані і описані дерева з членами сім’ї психолог пропонує яке-небудь завдання, щоб уникнути прямих порівнянь і асоціацій обговорених властивостей дерев з особливостями членів сім’ї. Наприклад, дитину можна попросити проранжувати предмети в школі від найприємнішого до найбільш неприємного. Або психолог може провести будь-якої тест. Лише після цього дитину просять порівняти кожне дерево з членами її сім’ї.При цьому для кожного члена сім’ї дитина підбирає відповідний цій людині колір. Особливості малюнку Конфлікт у відношенні з батьками або з одним з батьків може виражатися в тому, що дитина не задоволена, як намалювала одне з дерев і закреслює його. Загальмованість і інертність в протіканні психічних процесів виявляються в тому, що дитина малює дуже повільно. У центрі зазвичай знаходиться найважливіша в сім’ї фігура, на першому місці – той, хто несе відповідальність. Якщо дитина займає центральне місце між матір’ю і батьком, це може означати, що батьки спілкуються через неї і мало – один з одним. Принцип амбівалентності – припускає існування в одного і того ж символу прямо протилежних значень. Саме тому при аналізі символіки кольору виділяють два основних полюси в спектрі символічних значень кожного кольору, що допоможе зробити необхідні діагностичні висновки. ЧЕРВОНИЙ СИНІЙ ЖОВТИЙ Помаранчевий ЗЕЛЕНИЙ ФІОЛЕТВИЦ КОРИЧНЕВИЙ ЧОРНИЙ БІЛИЙ СІРИЙ Симбіотичність відносин різного рівня Наступний спосіб малювання, що відображає несвідому динаміку симбіотичних відносин дитини і найближчого оточення, характеризується спутаним, злитим зображенням крони. Це говорить про потужні емоційні зв’язки членів сім’ї, як правило, в таких малюнках зображена вся родина, і крони всіх дерев переплітаються. Причому емоційна сплутаність може бути різною, від повної нерозрізненості кордонів крон один від одного до відносно невеликого переплетення гілками дерев. Інформацію взято з сайту dytpsyholog.com | |
Переглядів: 1806 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |