Головна » 2017 » Березень » 29 » Психологічний клімат у малих та великих соціальних групах компанії
16:26
Психологічний клімат у малих та великих соціальних групах компанії

Психологічний клімат компанії  є дуже важливим для підприємств. Він виникає на основі спільних поглядів, нахилів, думок, зацікавлень різних людей. Крім психологічного клімату виділяють ще моральний – це моральні цінності організації і соціальний клімат -  це загальні цілі і завдання.

Психологічний клімат компанії – це ті неофіційні, дружні чи навпаки відносини, які склалися в компанії. Загалом дані аспекти становлять соціально – психологічний клімат компанії.

За сприятливого психологічного клімату спостерігається досить високий рівень такого залучення та активності, пошуків нових, нетрадиційних підходів, які б сприяли досягненню колективом нових успіхів, а отже, збільшували б добробут і колективу, і кожного його члена. Прямо протилежними характеристиками (пасивністю, байдужістю) характеризуватиметься діяльність членів освітнього колективу за несприятливого, чи навіть нейтрального, психологічного клімату.

Аналогічною є роль психологічного клімату і щодо ставлення членів колективу один до одного. Так, у колективах, де панує клімат з позитивною спрямованістю, зазвичай формуються міжособистісні стосунки, які характеризуються взаємоповагою та взаємопідтримкою, причому як у процесі «горизонтальних», так і в процесі «вертикальних» управлінських стосунків.

Колективам, де міжособистісні стосунки характеризуються певною напруженістю, доводиться докладати значно більше зусиль для налагодження ділової комунікації, причому вона залишається здебільшого формальною, не враховує потреб, мотивів, емоційних станів працівників, а також має значну кількість комунікативних бар'єрів.

Одним з основних факторів психологічного клімату компанії є стиль управління керівника. Зрозуміло, що авторитарний стиль навряд чи позитивно позначиться на психологічному кліматі в колективі.

Великі та малі соціальні групи

Мала група – це спільнота, яка складається з двох, або більше людей, які зайняті якою-небудь спільною справою і які знаходяться в прямих взаєминах одне з одним. Прикладами малих груп, найбільш значимими для людини, можуть бути сім’я, шкільний клас, трудовий колектив, об’єднання близьких друзів, приятелів тощо.

Малу групу характеризує психологічна та поведінкова єдність її членів, яка виділяє та уособлює групу, робить її відносно автономним соціально-психологічним утворенням. Ця єдність може виявлятися у різних характеристиках - від суто зовнішніх (наприклад, територіальна єдність людей як сусідів) до досить глибоких внутрішніх (наприклад, члени однієї сім’ї). Ступень психологічної єдності визначає згуртованість групи - одну з основних характеристик рівня її соціально-психологічного розвитку.

Малі групи можуть бути різними: за розміром, за характером, структурою взаємин, які існують між її членами, за індивідуальним складом, особливостями цінностей, норм та правил взаємин, міжособистісними стосунками, цілям та змістом діяльності.

Малі групи мають:

  • не орієнтовані на групові цілі, дії;
  • групові думки як постійно діючий фактор соціального контролю;
  • конформізм щодо групових норм.

Конформізм – це пристосування індивіда в даному випадку, малої соціальної групи, до певних людей, ситуацій, думок , дій.

Великі групи можуть бути реальними (контактними), які утворюють соціальну спільноту, що включає значну кількість людей, і яка існує в загальному просторі та часі. До великих груп може бути зарахованим трудовий колектив на великому підприємстві або педагогічний колектив великої школи, де багато які викладачі можуть і не знаходитись в безпосередньому зв’язку одне з одним, але при цьому підпорядковуються одним й тим самим керівникам (директору, завідувачу навчальною частиною), входити до однієї профспілкової організації, дотримуватися загальних для всіх правил шкільного життя.

Великі групи можуть бути умовними, які виділяються та поєднуються на підставі деяких ознак - статевих, національних, вікових тощо). Люди, які виявляються включеними до великої умовної групи, можуть ніколи не зустрічатися одне з одним, але в зв’язку з тією ознакою, на підставі якої вони були виділені в подібну групу, мати загальні соціальні та психологічні характеристики (підлітки). Вивчення великих умовних груп (в віковій психології, соціальній психології) дозволяє в результаті виділення загальних їх властивостей виробити науково обґрунтовану стратегію та тактику роботи з ними.

 

Великі соціальні групи:

  • мають раціональні цілеорієнтовані дії;
  • рідко використовують групову думку як елемент соціального контролю, тому, що контроль реалізується переважно зверху до низу;
  • виявляють конформізм до політики, що проводиться активною частиною групи.

Від психологічного клімату малих та великих соціальних груп компанії залежить продуктивність праці, організація роботи та багато інших чинників, які є важливими для підприємства. Тому керівник зобовязаний створити всі необхідні умови, щоб даний клімат був благополучний. І приносив позитивний результат.

 

 

 

 

Переглядів: 1329 | Додав: vikanakon | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar