Головна » Статті » Мої статті

Чоловік - легенда Генрі Форд

Під час роботи інженером в компанії Томаса Едісона, в м. Детройт, Генрі Форд (1963-1947) свою першу машину на бензині, яка рухалася без допомоги коней. У 1903 році він заснував Ford Motor Company, а через п’ять років компанія випустила першу модель T. З метою задоволення величезного попиту на  автомобілі, компанія Ford представила революційно новий масовий метод виробництва: використовуючи великі заводи, використання стандартних, взаємозамінних частин. У 1913 році, була запущена перший у світі конвеєр для виробництва автомобілів.

Будучи сповнені рішучості поліпшити свої розробки, Форд продав квадрицикл для того, щоб продовжити будівництво інших транспортних засобів. Протягом найближчих семи років, Генрі Форд отримав підтримку  від  інвесторів, багато з яких взяли участь у створенні компанії Detroit Automobile (пізніше перейменована у  Henry Ford Company) в 1899 році.

Після тривалого конфлікту з партнерами, Форд залишає компанію в 1902 році. (Після його від’їзду, Компанія була перейменована на Car Company Cadillac Motor.) У наступному році, Форд створив знамениту Ford Motor Company.

Через місяць після того, як компанія Ford Motor була створена, Форд зібрав свій перший автомобіль моделі А, який мав двоциліндровий двигун, з потужністю у вісім кінських сил.  У той час, робітники на заводі були організовані у групи  по два або три чоловіка, які складали автомобілі вручну, з частин кі були замовлені у інших компаніях. За весь день на заводі збирали тільки кілька машин.

Генрі Форд весь свій час  присвячував виробництву та пошукам більш ефективнх і надійних конструкцій автомобіля, який мав бути доступним для всіх. У жовтні 1908 року старання Форда були винагороджені: була запущена у виробництво знаменита Моделі Т, яку за доспутність та популярність серед населення, американці називали “народним автомобілем”.

Генрі Форд: виробництво та  інновації

“Бляшанка Ліззі”, як ще називали Модель Т мала миттєвий успіх серед американців. Форд отримував більше замовлень на автомобілі ніж могли виготовити його заводи. В результаті пошуків покращення ефектичності праці Г. Форд розробляє масові  методи виробницвта, які згодом зробили революцію у всій американській промисловості.  Форд зосереджує своє виробництво на великих заводах, де працювали складальні лінії – конвейєри, які дозволяють значно скоротити час вироблення автомобілів.

У 1914 році Генрі Форд підвищує заробітну плату на своїх заводах у більше ніж у два рази до 5 доларів та скорочує робочий день з 9 до  8 годин. Навіть після підняття зарплати працівникам,  виробництво пішло вгору, і попит на модель Т залишався дуже високим, а до 1918 року половина всіх автомобілів в США були моделі T.

У 1919 році Генрі Форд назначив свого сина Едселя президентом Ford Motor Company, проте продовжував зберігати повний контроль над діяльністю компанії. Щоб унеможливити втручання інвесторів у діяльність компанії Генрі Форд у 1920 році скуповує всі акції.

У 1927 році Генрі Форд перевозить виробництва до величезного промислового комплексу, який був побудований уздовж берега річки Руж в Дірборні, штат Мічиган. Промисловий комплекс включав: скляний завод, металургійний завод, складальний конвеєр та всі інші необхідні компоненти автомобільного виробництва.

У тому ж році, було зупинено виробництво моделі T. Громадськості була представлена нова модель, двигун якої мав більше кінських сил, а також була покращена гальмівна ситема. До 1927 компанія виробила близько 15 млн. моделей T, а Ford Motor Company стала найбільшим виробником автомобілів у світі. Генрі Форд відкрив свої заводи  по всьому світу.

 

Генрі Форд: останні роки та суперечливі оцінки

Модель А виявилася дадеко не найкращою. На Форда наступали конкуренти, Модель А була поганою у порівнянні з Chevrolet (виробництва General Motors) та Plymouth (виробництва Chrysler). Виробництво Моделі А було припинено в 1931 році. У 1932 році Генрі Форд представив перший в історії 8 циліндровий двигун, проте це недопомаогло –  до 1936 року компанія Форда впала на третє місце з продажах в автомобільній промисловості.

Незважаючи на прогресивну політику щодо заробітної плати, Генрі Форд вів тривалу боротьбу з профспілками відмовляючись змиритися з вимогами профспілок. У 1937 році на заводі Форда в Дірборні відбулася сутичка між робітниками та служби безпеки, внаслідок якої були жертви. Все ж таки, у 1941 році,  Генрі Форд  був вимушений піти на поступки профспілками, та підписати колективну угоду.

Генрі Форд постійно зазнавав критики за свої погляди. Ще під час Першої світовії війни його критикували за пацифізм. Пізніше у 1918 році, Форд прагнув стати сенаторомЮ але знову невдало. Але найбільше критики викликали його антисемітські погляди, які він викладав у своїх працях та в матеріалах місцевої газети, яку він купиву 1918 році для розповсюдження антисемітських праць.

Хоча пізніше він відмовився від своїх праць і продав газету, Форд захопювався  Адольфом Гітлером і Німеччиною, а у 1938 році прийняв Великий хрест німецького Орла, найвища нагорода нацистської Німеччини для іноземця.

Коли у 1943 році помер його син Едсель, Генрі Форд повернувся на пост президента компанії Ford Motor, Проте  через два роки він передав  комапанію онуку – Генрі Форду II. Помер Генрі Форд через два роки потому, у своєму будинку у Дірборні, у віці 83 років.

 

Оригінал: history.com

Категорія: Мої статті | Додав: vikanakon (18.08.2016) | Автор: Вікторія
Переглядів: 537 | Теги: Генрі Форд | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar